![]() |
|
STUDENT STUDY CLUB XXI CENTURY BANKER |
Club supervisor: dr hab. inż. Agnieszka Wójcik-Mazur, prof. PCz Contact details: kolo.bankowiec@pcz.pl |
Main objectives |
The student study club “21st Century Banker” is an interdisciplinary platform for the exchange of views, which stimulates the deepening of knowledge and the acquisition of practical skills. In the specific maze of the globalised economy, the club pursues its mission according to the motto: “Science – passion – knowledge.” The primary objective of the club is to promote knowledge of broadly understood banking systems and their impact on the real economy by recognising the mechanisms of creation, circulation and settlement of money in the modern economy. By pursuing the main basic objective, we aim to achieve ambitious scientific goals consisting of:
These objectives are pursued by means of seminars, conferences, and meetings with practitioners and experts from the world of finance. |
Publications |
1. Jarosz A. (2022) Monetae cudendae ratio–„historia monetą się toczy”. Na ile renesansowe rozważania na temat wartości pieniądza są aktualne w XXI wieku? Jak ratować polską gospodarkę w dobie inflacji?, Co zmienilibyśmy w Polsce i Europie?”, red. P. Chojnacka, P. Guziewicz, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot, 2. Martynko A., Jarosz A. (2023). Rozwój biznesu w warunkach stanu wojennego - dotychczasowe kierunki rozwoju ukraińskich podmiotów gospodarczych, L'vivs'kij Torgovel'no-Ekonomicnij Universitet, , Problemi ta Perspektivi Rozvitku Biznesu v Ukraini. Materiali III Miznarodnoi Naukovo-Prakticnoi Konferencii Molodich Vcenich i Studentiv, Lwów, Ukraina (02 marca 2023 r.) 3. Martynko A., Jarosz A. (2023). Istota badań marketingowych w rozwoju podmiotów gospodarczych na konkurencyjnym rynku. L'vivs'kij Torgovel'no-Ekonomicnij Universitet, Problemi ta Perspektivi Rozvitku Biznesu v Ukraini. Materiali III Miznarodnoi Naukovo-Prakticnoi Konferencii Molodich Vcenich i Studentiv, Lwów, Ukraina (02 marca 2023 r.) 4. Jarosz A., Janik K., Magacz W.(2023). Badania opinii konsumentów na temat działań marketingowych banków prowadzących działalność w Polsce, e-mentor 5. Jarosz A., Janik K. (2022). The History and Specificity of Cooperative Banks in Poland, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, Vol.59, nr 132 |
Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.