bankowiec1.png
Opiekun Dr hab. Agnieszka Wójcik - Mazur, Prof. PCz
Kontakt

kolo.bankowiec@pcz.pl

a.wojcik-mazur@pcz.pl

Działania

Koło Naukowe „Bankowiec XXI wieku”  powstało w czerwcu 2011 roku na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.

Podstawowym celem działalności Koła jest promowanie wiedzy z zakresu szerokorozumianych systemów bankowych oraz ich oddziaływania na gospodarkę realną poprzez rozpoznanie mechanizmów kreacji, cyrkulacji oraz osiadania pieniądza we współczesnej gospodarce.

Koło stanowi grupę osób chcących rozwijać swoje zainteresowania nie tylko w kierunku bankowości, ale i szeroko pojętego procesu zarzadzania finansami.

Udział w Konferencjach Naukowych

1.   XVIII Ogólnopolskie Sympozjum Kół Naukowych pt. „Gospodarka – społeczeństwo – środowisko. Gdzie jesteśmy i dokąd prowadzą nas zmiany? Wydział Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. 15-17.11.23.

2.   Europejski Kongres Finansowy Sopot  06-08.06.2022

3.   II Interdyscyplinarna Studencka Konferencja Naukowa „Statystyka na co dzień” Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechniki Białostockiej.

4.   Problemi ta Perspektivi Rozvitku Biznesu v Ukraini. Materiali III Miznarodnoi Naukovo-Prakticnoi Konferencii Molodich Vcenich i Studentiv, Lwów, Ukraina (02 marca 2023 r.)

Conference of Young Scientists, Postgraduates and Students "Information Technologies in the Modern World: Research of Young Scientists", Charków, Ukraina (16 do 17 lutego 2023 r.)

Publikacje

1.   Jarosz A. (2022) Monetae cudendae ratio–„historia monetą się toczy”. Na ile renesansowe rozważania na temat wartości pieniądza są aktualne w XXI wieku? Jak ratować polską gospodarkę w dobie inflacji?, Co zmienilibyśmy w Polsce i Europie?”, red. P. Chojnacka, P. Guziewicz, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot,

2.   Martynko A., Jarosz A. (2023). Rozwój biznesu w warunkach stanu wojennego - dotychczasowe kierunki rozwoju ukraińskich podmiotów gospodarczych, L'vivs'kij Torgovel'no-Ekonomicnij Universitet, , Problemi ta Perspektivi Rozvitku Biznesu v Ukraini. Materiali III Miznarodnoi Naukovo-Prakticnoi Konferencii Molodich Vcenich i Studentiv, Lwów, Ukraina (02 marca 2023 r.)

3.   Martynko A., Jarosz A. (2023). Istota badań marketingowych w rozwoju podmiotów gospodarczych na konkurencyjnym rynku. L'vivs'kij Torgovel'no-Ekonomicnij Universitet, Problemi ta Perspektivi Rozvitku Biznesu v Ukraini. Materiali III Miznarodnoi Naukovo-Prakticnoi Konferencii Molodich Vcenich i Studentiv, Lwów, Ukraina (02 marca 2023 r.)

4.   Jarosz A., Janik K., Magacz W.(2023). Badania opinii konsumentów na temat działań marketingowych banków prowadzących działalność w Polsce, e-mentor

5. Jarosz A., Janik K. (2022). The History and Specificity of Cooperative Banks in Poland, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, Vol.59, nr 132

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej