Festiwal Komunikacji Społecznej - Trzy Światy

Kontakt
Dr inż. Joanna Pikuła - Małachowska
j.pikula-malachowska@pcz.pl

Nazwa wydarzenia

Festiwal Komunikacji Społecznej „Trzy Światy – świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”.

Festiwalowi towarzyszy konkurs na najlepszy film lub plakat reklamowy o tematyce społecznej

Organizatorzy Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej i Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie
Adresaci Uczniowie szkół ponadpodstawowych oraz studenci z terenu całej Polski, a także społeczność lokalna oraz  instytucje administracji publicznej i przedsiębiorcy.
Idea

Ideą Festiwalu jest uwrażliwienie młodych ludzi na współczesne problemy społeczne w wielu wymiarach oraz zaangażowanie ich (w ramach konkursu) w samodzielne kreowanie komunikatów mających zwrócić uwagę otoczenia na te zagadnienia.

Współczesne organizacje i zarządzane przez nie marki coraz częściej dążą do zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem własnych zysków, oczekiwań klientów, ale także potrzeb społecznych, poszanowaniem ekologii i dbałości o jakość życia przyszłych pokoleń. Problematyka ta dotyczy wszystkich organizacji, niezależnie od ich wielkości, osobowości i formy prawnej czy przedmiotu działalności.

Spojrzenie na tę problematykę raz - przez pryzmat komunikatu marketingowego, dwa - oczami osób młodych, które w przyszłości będą kreowały otaczający nas świat stanowi podstawę aktywności realizowanych podczas kolejnychedycji Festiwalu.

Osiągnięte rezultaty

Edycja I/2022
Do konkursu prawidłowo nadesłano 435 prac w tym: 400 plakatów i 35 filmów.  W konkursie wzięło udział 483 uczniów i studentów, w tym: 390 jako głównych autorów zgłaszających prace 93 jako współautorów prac (467 uczniów szkoły średniej i 16 studentów). Zgłoszenia przesłały 52 szkoły i uczelnie z 47 miast w tym: 48 szkół ponadpodstawowych i 4 uczelnie wyższe. Uczniów szkół ponadpodstawowych wspierało 71 nauczycieli.

Edycja II/2023
Do konkursu nadesłano 73 prace w tym: 57 plakatów (49 spełniających wymogi techniczne) i 16 filmów. W konkursie wzięło udział 90 uczniów i studentów, w tym: 64 jako głównych autorów zgłaszających prace, 26 jako współautorów prac. 85 uczniów szkoły średniej i 5 studentów. 14 szkół i uczelni z 10 miast w tym: 12 szkół ponadpodstawowych i 2 uczelnie wyższe. Uczniów szkół ponadpodstawowych wspierało 16 nauczycieli.

Patroni i Partnerzy

Partnerzy Festiwalu: Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oraz Urząd Miasta Częstochowy (edycja II/2023).

Partner konkursu (edycja II/2023): Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.

Patronaty: Prezydent Miasta Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk oraz JM Rektor Politechniki Częstochowskiej prof. dr hab. inż. Norbert Sczygiol (kadencja 2020-2024).

Patronat medialny: Radio Jura

Uczestnicy Festiwalu Komunikacji Społecznej, aula wydziału zarządzania Uczestnicy Festiwalu Komunikacji Społecznej, aula wydziału zarządzani Uczestnicy Festiwalu Komunikacji Społecznej, aula wydziału zarządzania
3swiaty2023-162.jpg 3swiaty2023-cz2-101.jpg

Uczestnicy Festiwalu Komunikacji Społecznej - Trzy Światy.

Fot. Dr inż. Tomasz Turek

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej