Uwaga konkurs!
W imieniu organizatorów, którymi są Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie zapraszamy wszystkich Studentów do udziału w konkursie na najlepszy plakat lub film reklamowy o tematyce społecznej.
Konkurs organizowany jest w ramach III edycji Festiwalu Komunikacji Społecznej „Trzy światy – świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”.
3 – 4 kwietnia 2025 Częstochowa.
Partnerem konkursu jest Fundacja Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA.
Temat tegorocznej edycji: Zobacz Usłysz Zrozum - OPOWIEDZ O TYM
W założeniu tematyka konkursu ma wywołać dyskusję nad problemami współczesnej młodzieży – uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. Zobacz, usłysz i zrozum to wołanie pokolenia skierowane do nas – słuchaczy i odbiorców, którzy często bezrefleksyjnie słuchają o problemach młodych ludzi wychodząc z założenia, że prawdziwe problemy zaczynają się w życiu dorosłym, a młodzież nie ma trosk. Jednak odbiorcy/słuchacze nie powinni być przecież bezrefleksyjni. OPOWIEDZ O TYM co zobaczyłeś i o czym usłyszałeś. Naprawdę to zrozum. Nie pozostawaj obojętny i nie pozostawiaj młodych bez swojego wsparcia.
Obecnie młodzi ludzie podlegają wielu presjom płynącym z otoczenia: rówieśniczego, rodzinnego czy instytucji edukacyjnych. Pozornie wolni, z nieograniczonym dostępem do informacji i wiedzy, mający otwarte granice na świat. W rzeczywistości muszą się mierzyć z przemocą (fizyczną i psychiczną), wygórowanymi wymaganiami, hejtem i depresją. Żyją często w poczuciu osamotnienia, presji oraz braku zrozumienia i bagatelizowania swoich problemów. W efekcie nie potrafią lub nie chcą mówić o dziejącej im się krzywdzie.
Konkurs ma dać młodym ludziom możliwość wypowiedzenia się na temat lęków towarzyszących ich pokoleniu w dzisiejszej, wcale przecież niełatwej, rzeczywistości.
Zobaczmy, usłyszmy, zrozummy i opowiedzmy o tym innym.
Cele konkursu:
1. Odrzucenie wstydu przy wypowiadaniu się na tematy trudne.
2. „Oswojenie” lęków związanych z problemami.
3. Wskazanie sposobów, w jakie można szukać pomocy w problemach.
4. Normalizowanie otwartego mówienia o zdrowiu psychicznym.
5. Wskazywanie ważnych społecznie zjawisk.
6. Pokazanie pozytywnych stron ludzkiej wrażliwości.
7. Stworzenie możliwości swobodnej wypowiedzi na tematy interesujące młodych ludzi.
8. Budowanie umiejętności tworzenia odpowiedzialnej komunikacji u przyszłych pracowników sektora reklamy.
Terminarz konkursu
Do 16.03.2025 – przesyłanie prac.
Do 28.03.2025 – przekazanie przez jury informacji Uczestnikom o zakwalifikowaniu do grona laureatów.
04.04.2025 – prezentacja zakwalifikowanych prac oraz rozstrzygnięcie konkursu. Przekazanie uczestnikom dyplomów oraz nagród.
Prace konkursowe można przesyłać tylko drogą elektroniczną poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej Festiwalu w zakładce Konkurs.
Informujemy, że strona Festiwalu 2025 zostanie uruchomiona 14 lutego 2025.
Regulamin konkursu do pobrania tutaj