Uwaga konkurs!

29.01.2025 Informacje
W imieniu organizatorów, którymi są Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania  oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie zapraszamy wszystkich Studentów do udziału w konkursie na najlepszy plakat lub film reklamowy o tematyce społecznej.

Konkurs organizowany jest w ramach III edycji Festiwalu Komunikacji Społecznej „Trzy światy – świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”.

3 – 4 kwietnia 2025 Częstochowa.

Partnerem konkursu jest Fundacja Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA.

fundacja__unaweza__logo___basic__color_150ppi_1.jpg

Temat tegorocznej edycji: Zobacz Usłysz Zrozum - OPOWIEDZ O TYM

W założeniu tematyka konkursu ma wywołać dyskusję nad problemami współczesnej młodzieży – uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. Zobacz, usłysz i zrozum to wołanie pokolenia skierowane do nas – słuchaczy i odbiorców, którzy często bezrefleksyjnie słuchają  o problemach młodych ludzi wychodząc z założenia, że prawdziwe problemy zaczynają się  w życiu dorosłym, a młodzież nie ma trosk. Jednak odbiorcy/słuchacze nie powinni być przecież bezrefleksyjni. OPOWIEDZ O TYM co zobaczyłeś i o czym usłyszałeś. Naprawdę to zrozum. Nie pozostawaj obojętny i nie pozostawiaj młodych bez swojego wsparcia.

Obecnie młodzi ludzie podlegają wielu presjom płynącym z otoczenia: rówieśniczego, rodzinnego czy instytucji edukacyjnych. Pozornie wolni, z nieograniczonym dostępem do informacji i wiedzy, mający otwarte granice na świat. W rzeczywistości muszą się mierzyć z przemocą (fizyczną i psychiczną), wygórowanymi wymaganiami, hejtem i depresją. Żyją często w poczuciu osamotnienia, presji oraz braku zrozumienia i bagatelizowania swoich problemów. W efekcie nie potrafią lub nie chcą mówić o dziejącej im się krzywdzie.

Konkurs ma dać młodym ludziom możliwość wypowiedzenia się na temat lęków towarzyszących ich pokoleniu w dzisiejszej, wcale przecież niełatwej, rzeczywistości.

Zobaczmy, usłyszmy, zrozummy i opowiedzmy o tym innym.

Cele konkursu:

1.     Odrzucenie wstydu przy wypowiadaniu się na tematy trudne.

2.     „Oswojenie” lęków związanych z problemami.

3.     Wskazanie sposobów, w jakie można szukać pomocy w problemach.

4.     Normalizowanie otwartego mówienia o zdrowiu psychicznym.

5.     Wskazywanie ważnych społecznie zjawisk.

6.     Pokazanie pozytywnych stron ludzkiej wrażliwości.

7.     Stworzenie możliwości swobodnej wypowiedzi na tematy interesujące młodych ludzi.

8.     Budowanie umiejętności tworzenia odpowiedzialnej komunikacji u przyszłych pracowników sektora reklamy.

Terminarz konkursu

Do 16.03.2025 – przesyłanie prac.

Do 28.03.2025 – przekazanie przez jury informacji Uczestnikom o zakwalifikowaniu do grona laureatów.

04.04.2025 – prezentacja zakwalifikowanych prac oraz rozstrzygnięcie konkursu. Przekazanie uczestnikom dyplomów oraz nagród.

Prace konkursowe można przesyłać tylko drogą elektroniczną poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej Festiwalu w zakładce Konkurs.

Informujemy, że strona Festiwalu 2025 zostanie uruchomiona 14 lutego 2025.

Regulamin konkursu do pobrania tutaj

 

 

Galeria zdjęć

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej