Festiwal Komunikacji Społecznej - Trzy Światy

28.11.2023 Wydarzenia
Wpis może zawierać nieaktualne dane.
Zapraszamy do udziału w Festiwalu Komunikacji Społecznej
Trzy Światy - świat realny, świat opowiadny, świat wirtualny
7 - 8 grudnia 2023

W tych dniach odbędzie już II edycja wydarzenia, którego współorganizatorami są Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta. Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do ludzi młodych - studentów i uczniów szkół ponadpodstawowych.

7 grudnia uczestnicy będą mogli wziąć udział  w panelach dyskusyjnych oraz debacie w stylu oksfordzkim. Początek o godzinie 9.30 - aula Wydziału Zarządzania WZ1.

8 grudnia będzie miał miejsce finał konkursu pt. "Magia wartości - influencerzy dobra" na najlepszy film lub plakat reklamowy o tematyce społecznej. Konurs organizowany jest w ramach Festiwalu. Początek o godzinie 10.00 w Klubie Politechnik - Akademickie Centrum Kultury.

Tematyka drugiej edycji to: Magia Wartości. Chcemy podjąć dyskusję na temat sposobu współdzielenia współczesnych wartości, na temat różnic generacyjnych i kulturowych we współodczuwaniu wartości. Wartości są w znacznym stopniu komunikowane czyli to co będziemy uznawać za wartość jest nam przekazywane w procesach socjalizacji. Ważnym zagadnieniem zatem staje się treść i forma komunikowania wartości; na przykład w debacie społecznej. Komunikacja społeczna w gruncie rzeczy dotyczy bowiem właśnie komunikowania…wartości.

Panele dyskusyjne, podobnie jak w zeszłym roku, współtworzone są wspólnie z ekspertami Sektorowej Rady ds. Sektora Komunikacja Marketingowa. Poznajcie bliżej twórców, uczestników paneli oraz tematy, które będą dyskutowane w tym roku.

Świat opowiadany - Magia słowa czy wartość obrazu.  
Celem panelu  jest rozważenie znaczenia języka i obrazu w percepcji świata i próba odpowiedzi na pytanie o prawdziwość dychotomii słowo - obraz. Chcemy rozmawiać o znaczeniu języka słowa i obrazu - czy język tworzy kontekst dla obrazu i rozumienia świata czy krajobraz kulturowy poprzez obrazy tworzy nasz język. Czy świat jest nam opowiadany bardziej poprzez słowo czy obraz? Jaka będzie przyszłość  komunikacji wobec "niekontrolowanego" społecznie rozwoju technologii? Czy rozpoczęliśmy wykorzystywać AI do budowania narracji o świecie czy może to AI już zaczęła opowiadać nam świat?

Prowadzący: Dr hab. Piotr Pachura, Prof. Pcz, Dr hab. Jacek Sztuka, Prof. PCz i Zbigniew Brzeziński - lider Grupy Roboczej Edukacja i Kariera Sektorowej Rady ds. Kompetencji. Komunikacja Marketingowa, Specjalista w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach).
Uczesnicy panelu to studenci Wydziału Zarządzania: Kacper Tyras, Vasylyna Sepyk. Anastasiia Hutseliuk

Świat realny. W pułapce wartości: prawdy, półprawdy i kłamstwa. 
Celem jest dyskusja na temat umiejętności rozpoznawania prawdziwej wartości w komunikacie marki; jak nie dać się oszukać. W jaki sposób to weryfikować i dlaczego warto mówić marce "sprawdzam". Wartości stają się coraz bardziej przedmiotem gry, w którą grają ludzie, ale przede wszystkim grają instytucje i systemy polityczne, media oraz organizacje gospodarcze. Szeroko rozumiany marketing to przecież pole gry z konsumentami, gdzie głównie wykorzystywane są wartości.

Prowadzący: Dr hab. Tomasz Nitkiewicz Prof. PCz i Marta Zagożdżon - dyrektor ds. PR i komunikacji w ConTrust Communication.
Uczestnicy panelu: dr hab. Anna Korombel, Prof. PCz i dr hab. Sebastian Gałecki, prof. UJD oraz studentka Wydziału Zarządzania Alicja Piecuch.

Świat wirtualny. Wirtualna aksjologia i myślące maszyny.  
Celem jest prześledzenie obecności AI w naszym życiu - czy umiemy ją rozpoznać i dostrzec? Czy jest prawdziwa i czy powinniśmy się jej bać? Czy korzystamy z AI i co o tym myślimy? Jak postrzegamy konsumowanie treści tworzonych przez sztuczną inteligencję? Dyskusja na temat wartościowania AI wśród przedstawicieli TV generation i ONLINE generation.

Prowadzący: dr Sebastian Skolik, dr Maciej Sobociński oraz Maciej Nowicki - dyrektor kreatywny w All Things AI.
Uczestnicy panelu to studenci Wydziału Zarządzania: Martyna Surlejewska, Marcin Gołąbek i Cezary Kołodziejek.

Więcej informacji o panelach znajdziesz tutaj

Drodzy Studenci Politechniki Częstochowskiej, jeśli chcecie uczestniczyć w festiwalowej dyskusji prosimy o zapisywanie się na wybrany panel/panele (można uczestniczyć we wszystkich trzech) na platformie moodle:
https://moodle2022.pcz.pl/course/view.php?id=3391
Ilość miejsc ograniczona do 100 osób na panel.

Partnerzy Festiwalu: Sektorowa Rada ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa oraz Urząd Miasta Częstochowy.

Partner konkursu: Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.

Patronaty: Prezydent Miasta Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk oraz JM Rektor Politechniki Częstochowskiej prof. dr hab. inż. Norbert Sczygiol.

Patronat medialny: Radio Jura

Galeria zdjęć

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej