Studia II stopnia - magisterskie, 4 semestry
Studia stacjonarne

Sylwetka absolwenta
Design – słowo wieloznaczne. Sztuka użytkowa, funkcjonalność, ergonomiczność i łatwość użytkowania przedmiotów. Design niesie ze sobą treści związane z wzornictwem i wzornictwem przemysłowym, ale dotyczy także projektu. Odnosi się zarówno do samego pomysłu, jak i efektu jego realizacji. Design to proces projektowania, ale także rzeczy, które zostały zaprojektowane – to cały proces zawarty w pojedynczym słowie. Z kolei zarządzanie projektem oznacza zbiór czynności wykonywanych po to, aby osiągnąć określony cel lub cele w wyznaczonym przedziale czasu. Program kształcenia przygotowany dla II stopnia kierunku Design i zarzadzanie projektami został tak opracowany żeby absolwent/tka wiedział/a w jaki sposób w praktyce zawodowej z sukcesem łączyć te dwa elementy.

Absolwent/tka kierunku potrafi umiejętnie określać cele projektu, uwzględniając przy tym zasoby ludzkie, zasoby finansowe oraz wyposażenie. Jednocześnie potrafi zaplanować szereg działań prowadzących do osiągnięcia celu głównego. Potrafi zarządzać zespołem wykorzystując umiejętności osób wchodzących w jego skład. Jednocześnie potrafi wcielić się w role członka zespołu. Absolwent/tka potrafi delegować zespołowi zadania, motywować podczas ich wykonywania oraz wyrażać uznanie po zakończonym projekcie, tak aby zespół tworzył cenny zasób przedsiębiorstwa - grupę osób zgranych, wzajemnie się motywujących i skupionych na określonych celach.

Absolwent/tka jest osobą twórczą, otwartą na zachodzące zmiany i potrafiącą je wykorzystać do własnych celów. Potrafi kierować przedsięwzięciem wykorzystując rysujące się trendy. Nie boi się zmian i wie, że każdą można wykorzystać. Wie także, że bycie twórczym nie wyklucza bycia analitycznym. Potrafi z sukcesem łączyć te dwie rzeczy. Wie także w jakich sytuacjach i w jaki sposób budować zespół, w którym umiejętności jego członków wzajemnie się uzupełniają. Absolwent/tka potrafi wykorzystać twórcze myślenie również do tworzenia przedmiotów (produktów), które będą zaspokajały bieżące i zmieniające się potrzeby rynku; jednocześnie będą wyróżniać się ciekawym wyglądem przy zachowaniu swojej funkcjonalności.
Absolwent/tka potrafi wykorzystać swoje umiejętności zarówno jako osoba zarządzająca projektem w organizacji, jak i we własnej firmie. Potrafi różnicować działania pod kątem wielkości organizacji, otoczenia w którym ta działa oraz profilu segmentu do którego kieruje swoją ofertę. Potrafi stworzyć miejsce samozatrudnienia w oparciu o swoje umiejętności i pasje. Wie jak je wypromować, tak aby odbiorcy widzieli w tym unikatową wartość. Potrafi w ten sposób generować swoje własne zarobki - określać cele i do nich dążyć.

Program studiów II stopnia na kierunku Design i zarządzanie projektami został tak zbudowany, aby absolwent/tka mógł/a w trakcie studiów budować wiedzę i doświadczenie z wielu zakresów. Poznawał/a nowe media i ich kulturę. Uczył/a się zarządzać projektami z wykorzystaniem nowoczesnych technik. Poznawał/a sztuki wizualne i nabywał/a umiejętności zarządcze.

Zatrudnienie:
Absolwent/tka studiów II stopnia na kierunku Design i zarządzanie projektami jest przygotowany/a do realizowania celów zawodowych i rozwijania własnej kariery na wielu różnych płaszczyznach, w tym:

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej
  • w firmach zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie produktów i usług
  • w firmach zajmujących się multimediami i sztuką wizualną
  • w firmach zajmujących się projektowaniem graficznym
  • w firmach zajmujących się usługami doradczymi i projektami biznesowymi z zakresu designu
  • w firmach zajmujących się tworzeniem modeli biznesowych dla organizacji for profit i non profit
  • w firmach zajmujących się polityką komunikacji: agencjach reklamowych i PR-owych

Potencjalne stanowiska pracy:

  • lider ds. zarządzania projektami
  • analityk strategii sprzedażowych, produkcyjnych i marketingowych
  • kreatywny przedsiębiorca
  • analityk projektów
  • lider ds. rozwoju nowych produktów
  • specjalista ds. projektowania kampanii reklamowych
  • designer

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej