Politechnika Częstochowska (Wydział Zarządzania) oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie organizują dla uzdolnionej młodzieży szkół ponadpodstawowych kształcących w zawodzie technik reklamy Ogólnopolską Olimpiadę Wiedzy i Umiejętności z Zakresu Reklamy pt. „Kreatywni w reklamie”.
Obserwując zmieniające się otoczenie, w tym zmiany społeczno-ekonomiczne w nim zachodzące oraz rosnące wymagania na rynku pracy dostrzegliśmy potrzebę zaoferowania uczniom nowej możliwości rozwoju, poszerzenia horyzontów, poznania swoich mocnych stron i ich właściwego wykorzystania. Nowa wartość jaką jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy i Umiejętności z Zakresu Reklamy ma za zadanie wypełnić istniejącą lukę a jej laureatom i finalistom nakreślić możliwości rozwoju ścieżki zawodowej i edukacyjnej.
CELE OLIMPIADY
- Rozwijanie wśród młodzieży zainteresowania tematyką reklamy i jej kreowania.
- Kształtowanie nawyku poszerzania wiedzy i nabywania umiejętności u uczniów szkół ponadpodstawowych w zawodzie technik reklamy.
- Propagowanie wśród młodzieży wiedzy ekonomicznej, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy z zakresu marketingu, promocji i reklamy.
- Podniesienie poziomu kształcenia zawodowego.
- Wsparcie uczniów w przygotowaniu do dalszych etapów edukacji, na przykład na studiach wyższych, na kierunkach związanych z kreowaniem materiałów reklamowych, promocją, budowaniem wizerunku, marketingiem.
- Zachęcanie młodzieży do współzawodnictwa, budowanie atmosfery zdrowej rywalizacji.
- Nawiązanie współpracy między nauczycielami, szkołami i ośrodkami edukacyjnymi.
- Rozwijanie u młodzieży umiejętności posługiwania się najnowszymi technikami tworzenia materiałów reklamowych i stosowania ich w mediach społecznościowych.
- Dostosowanie sylwetki przyszłego absolwenta i pracownika w zawodzie technik reklamy do oczekiwań pracodawcy i wymagań rynku pracy.